donderdag 21 december 2006

wijnig koneinen

Je ziet maar weinig konijnen heden ten dagen.
Mussen zijn er wel meer.
Die waren tot een paar jaar geleden verdwenen en dat zou dan weer iets met Tsjernobil te maken hebben.
Tsjernobil.
Is dat geen woord voor "het dictee". 't is met één o. dat is zeker.
God, dat doet mij er aan denken dat ik ooit nog eens uit de klas ben gevlogen. Op de vraag "hoe schrijf je onmiddellijk?" antwoordde ik, met één o. De stereoflap vond dat niet leuk.
Opgepast mannen een paaltje!
Fietser!!!
Zeg is Karin al verhuisd? Of is ze nog aan 't pakken?
Als we er nu eens langs liepen, eerst langs het oude en dan naar het nieuwe huis.
Hier links dan maar?

Dit om maar te zeggen dat het een ontspannen training was afgelopen weekend.

Verder op de tocht viel het woord marathon.
Niet voor het eerst, maar de roep klinkt steeds luider.
En de heftigste nee-schudders, niks voor mij, buigen nu deemoedig het hoofd.
"Marathon", zoals de roep van een sirene schepen op de klippen liet lopen.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

't Is eens wat anders dan een DT-vaut natuurlijk (cfr. Die dekselse blogger).
Marathon, als de tijd er rijp voor is, merk je het vanzelf.
Grtz!

Anoniem zei

Je hebt gelijk, september vond ik te vroeg maar nu twijfel ik al aan die van Antwerpen en dat is nog veel vroeger.