zaterdag 9 december 2006

BV's of BBV's

Ik heb het wel wat gehad met BV's bedenk ik. Of zeggen we BBV's, breedbeeldvlamingen.

De BV bestaat uit bijeengeraapte onzin. Dat maakt hem interessant.
Een BV maakt ook nooit iets oninteressant mee.
Trainen voor een marathon? Dat is de moeite waard.
Niet meer trainen voor de marathon? Ook goed.
Geopereerd worden na niet getraind te hebben voor de marathon? Nog beter.
En zo malen we verder. alles wat oninteressant is verhoogt de interessefactor van de BBV.

Ze zijn ook allemaal onderling inwisselbaar, op het geslacht na.
Dat is een detail.
De zwangerschap van een omroepster. Hoera.
Loopt ze goed af zonder complicaties? Dat is een interview waard.
Holé, wel een complicatie! Een diepteinterview.
Voor de mannelijke exemplaren geen nood.
De zwangerschap van de vrouw van de omroeper......

Het wordt helemaal idioot als één of ander medium er het woord "exclusief" op kleeft. Exclusief betekent in deze: morgen in "morgen beter", overmorgen in "dag allemaal" dan het laatste nieuws en binnen veertien dagen in "De morgen".

Het zijn enkel maar bedenkingen na een zware dag. uitgeregend thuisgekomen en TV eens willen gebruiken waar het voor dient. Pure ontspanning.
Zetten mijn kinderen toch wel "thuis" op.
Vijfentwintig BBV's waarvan er één of twee kunnen acteren en de rest niks te vertellen heeft. (niks heet in het vakjargon "een script")
En dan bedenken we dat daar zo'n Peterke in rondloopt die zijn breedbeeldsmoel enkel en alleen gebruikt om een kookboekje te verkopen.


Al die BV's zijn ook met hetzelfde bezig.
Sport uiteraard, dat is in.
En liefdadigheid. En Climate Change.
"Climate change" is voor u en ik gewoon "klimaatverandering". Moeilijk te vatten en zeker niet te beheersen.
Maar de BBV's zijn er mee bezig. Op het niveau van "ik eet geen bonen, dan laat ik minder scheten en dat is goed tegen de opwarming van de aarde".

Mijn medelopers zijn het grondig eens.
Er is geen klote op TV.
TV is een medium dat ten dode is opgeschreven
En stervende zwanen zijn zelden fraai om aan te zien.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Mooi geschreven

koen fillet zei

Betrapt: je surft ook wel eens naar mijn weblog. Interessante comments overigens.

Anoniem zei

@koen

een mens moet zich bezig houden hé
Kamalanda